Pancakes.

, Kl. 00:35 |
Detta inlägg har varit rätt så eftertraktat från många och äntligen har jag tagit mig i kragen och gör det.
 
Har bjudit några på amerikanska pancakes och reaktionerna har varit bäst och velat ha recept så tänkte att jag skriver det nu en gång för alla, fast kan inte lova att dom kommer smaka lika gott som när jag gör dom, haha. 
 
För ungefär 10-12 stycken behövs: 
2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2 ½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
 
Blanda ihop alla torra ingredienser, sedan vispa i ägget, mjölken och det smälta smöret. Stek pannkakorna i lite smör. När du ser bublor på översidan på pannkakan ska du vända på den och så gör du på alla tills smeten är slut. Sen är det bara att toppa med var ni känner för, färska frukter är godast enligt mig! 
Super enkelt recept!
 
 
Buon appetito!
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?