skolverket.

, Kl. 13:44 |

Hej, tänkte klaga lite nu. Vi hade juridikprov i veckan och idag fick vi tillbaka det, jag när jag kollade igenom och såg resultatet så hade jag svarat rätt på alla frågor förutom en på E nivån. Men tänkte att jag borde i alla fall få ett C eller B, (E är som G, C är ett VG och A är som ett MVG) så gick jag sen och pratade med läraren och han skulle berätta vad mitt slutbetyd var på detta prov. Så säger han att jag får ett jäkla sketet E. Jag frågar då själklart hur i hela friden jag bara får ett E! Då säger han att det är för att du missade på en E fråga och att skolverket har bestämt att det är så att om man inte klarar alla E frågor så kan man inte få bättre än E... 

Det själva verket varför dom bytte betyg system är för att det skulle vara lättare att få bättre och högre betyg med det nya, men inte fan får man det. När jag gick på högstadiet och missade en G fråga men hade rätt på resten av alla så fick jag ändå VG/MVG. Så man kan ju undra vilket betgsystem som fungerar bäst?! 

Tycker att skolverket ska tänka efter hur det är betygsystemet egentligen fungerar och om det är ens bra. 

 

 




Kom ihåg mig?