Proteinpannkakor.

, Kl. 14:18 |
Hej, imorse gjorde jag otroligt goda proteinpannkakor! Tänkte visa er hur jag gjorde dom, plus att dom är enkla att göra! Jag hittade på receptet lite grann. 
 
½ dl krossad havregryn
½ dl ica lätt kvarg (nyttigare än kesella) 
½ dl lätt naturel yoghurt
lite mjölk (jag använder arla laktosfri mellanmjölk, men det blir nog samma resultat med laktosmjölk)
3 äggvitor
3 skopor choklad proteinpulver 
 
Börja med att krossa ½ dl havregryn så det blir fint, ta en mixer om ni har. Det går snabbast och enklast. 
Blanda sedan ½ dl kvarg och ½ dl yoghurt så det blir en sammansatt röra. 
Ta bara lite grann mjölk för att få det lite mer som en smet. 
3 äggvitor är ungeför 1 dl 
Sen bara hälla i 3 skopor proteinpulver. 
Blanda ihop allt, tillsätt mer proteinpulver ifall ni tycker det smakar för lite, men jag tycker det blev en perfekt samk!
 
Sen när ni steker pannkakorna ta bara lite smör, inte mycket men bara så att dom inte bränns fast. 
 
 
Vi hade ingen hallonsylt eller liknande så jag tog lingonsylt! Men det passade faktiskt väldigt bra. Ni kan använda vad ni tycker passar bäst. 



Kom ihåg mig?